Silhouette designer edition

Napsal blog.forart.cz (») v pondělí 14. 4. 2014 v kategorii Teorie jak pracovat se Silhouette studio - tipy, triky, návody, přečteno: 1277×

V tomto článku se budu věnovat nadstavbové verzi  - upgradu programu Silhouette studio - Sihouette designer edition. Abyste mohli využívat další funkce, které software poskytuje, musíte si koupit kartičku s kódem, tedy s licenčním číslem a zadat ho do programu. Jak na to, s vámi projdu krok za krokem a až budeme mít nainstalováno, projdeme si funkce, které v základní verzi programu nenajdete.

Upgrade softwaru naleznete v našem eshopu. Kartička, která vám příjde vypadá takto. Na její zadní straně je pod seškrabávacím povrchem schovaný kód. Povrch jemně seškrábněte, pusťte si program a v menu klikněte na HELP a dále ACTIVATE LICENCE KEY. Otevře se vám okno, kde je nutné vyplnit email, heslo k vašemu účtu a hlavně je nutné zadat 16 místný licenční klíč, je to mix čísel a písmen.

Postup1

Postup2_22Po vyplnění údajů klikněte na SUBMIT a dále NEXT.

A jak vidíte, zde mi to píše, že jsem úspěšně aktivovala upgrade.

Postup3_19

Najednou na mě hledí obrazovka, kde jsou nové ikony. Máme se co učit, ale musím vám říct, po chvilce hraní s upgradem si ho zamilujete.

Zde je tabulka porovnání klasické a designer verze.

Postup4_13

Co je v tomto softwaru navíc?

1. Konečně si můžu otevřít a pracovat se soubory s příponou SVG. Tyto soubory jsou velmi rozšířené, mnoho konkurenčních zařízení je využívá a když hledáte obrázky zadarmo ke stáhnutí a využívání (pro soukromé potřeby samozřejmě), tak jich je většina právě s touto příponou. SVG je formát souboru pro vektorovou grafiku, detaily o SVG formátu si můžete přečíst ZDE na Wikipedii.

Z internetu jsem si stáhla mnoho obrázků s SVG příponou, většinou jsem je otevírala pomocí internetového konvertoru, který mi z SVG udělal JPG nebo PDF soubor. Nyní si je mohu otevírat přímo a hned s nimi pracovat.

Postup5_11

2. Další novou funkcí je možnost převodu tvaru na šablonu pro využití nažehlovacích kamínků rhinestone. Ukážu vám jak to funguje na jednoduchém oválu. Ikonu k této funkci naleznete nahoře vpravo - viz kroužek na obrázku níže. Otevře se vám menu s několika možnostmi. 

Postup6_7

Když kliknete například na EDGE, vytvoří se vám šablona pro aplikaci kamínků do kruhu - toto tedy nastavujete v menu  RHINESTONE EFFECTS .

Dále si také můžete nastavit jak velké kamínky budete aplikovat - RHINESTONE SIZE

Postup7_6

Poté lze nastavit mezery mezi kamínky RHINESTONE SPACING a ručně dokreslovat kamínky a vytvářet svůj design - DRAW RHINESTONES.

A abyste věděli, kolik kterých kamínků budete potřebovat, tak je úplně dole v menu přehledová tabulka.

Postup8_5

3. Sketch tool - tato funkce umožní vytvořit z klasického designu sketch pro kresbu sketch pens. Funkci otevřete kliknutím na ikonku počmáraného pětiúhelníku. Pro ukázku jsem si vybrala design dinosaura.

Postup9_3

Co umí, který příkaz si vyzkoušejte sami, na ukázku vkládám pár obrázků. Je to super, můžete si nechat vykreslit téměř každý design.

Postup10_5

Postup11_3

Postup12_4

Postup13_3

4. Nové funkce nože - když kliknete na klasickou ikonu nože, otevře se vám velmi členité menu a otevírají se vám další možnosti jak ho využít

Postup14_2

Co který nůž umí si vyzkoušejte. Je to super! Na ukázku jsem nakreslila tři ovály a různě je rozřezala. Ozdobné nože jsou opravdu pěkné.

Postup15

Jen pozor u prvních 4 typů nožů je po nakreslení nutné kliknout úplně dole v menu na APPLY SELECTED KNIFE. Tedy aplikovat vybraný nůž a až poté se vám obrázek ořízne.

5. Vylepšené funkce gumování, nově lze gumovat různě velkými tvary, pro preciznější práci

Postup17

6. Nově je na ploše zabudované pravítko (ruler) a vy si můžete na pracovní plochu natáhnout takzvané vodící lišty a hned se vám budou lépe umísťovat designy. Na obrázku vidíte, že jsem si připravila jak vertikální tak horizontální lištu a poté jsem umístila obdélník v souladu  s lištami.

Postup18

7. Layers support - neboli podpora práce ve vrstvách

Panel na správu vrstev otevřete kliknutím dole vlevo na ikonu viz obrázek. Nebo můžete menu pro vrstvy otevřít z menu.

Postup19

Kdo pracuje například s Photoshopem ví, jak je to super pracovat s vrstvami, opět se otevírají další možnosti jak vylepšit a zefektivnit práci v programu. A nejen že můžete pracovat s vrstvami, ale tak jak se nyní dá řezat podle barev, tak se dá řezat podle vrstev! To je prostě paráda. Připravíte si složitější dokument, kde potřebujete řezat více věcí, jednotlivé prvky nastrkáte do různých vrstev a šup pak jen odklikáváte řezání podle vrstev. Snadné, rychlé, efektivní. 

Takto vypadá menu, mám na obrzovce několik jen tak nakreslených obrazců, Jak vidíte všechny v první vrstvě. Když budete chtít přidat další vrstvu, tak kliknete na to znaménko plus a budete ji mít. Já jsem udělala print screen obrazovky právě ve chvíli, kdy jsem klikla na plus, proto je můj nápis layer 2 zašedivělý. Zrovna se mi přidal.

Postup20

Takto vypadá menu pro řezání, můžete klikat mezi řezáním podle barev a řezáním podle vrstev.

Postup21

8. Nesting -  představte si, že máte na pracovní ploše mnoho různých obrázků, tak různě rozmístěných, funkce nesting vám je pomůže srovnat tak, aby při řezání byl využit materiál co nejefektivněji

Na plochu jsem namalovala cik cak různé obrazce. Klikla jsem na ikonu s písmenkem N to je ikona pro nesting, najdete ji vpravo nahoře.

Postup23

Všechny tvary jsem vybrala a klikla na NEST a takto se mi srovnaly. Jak si můžete všimnout jsou mezery mezi nimi opravdu minimální, takže se při řezání efektivně využije materiál. 

Postup24

Nyní jsem na plochu nakreslila k té směsici tvarů ještě tři obdélníky. Když zaškrtnu ALIGN a poté kliknu na NEST, tak se mi obrazce srovnají tak, že ty s nejpodobnějším tvarem budou u sebe. Všimněte si tedy, že mé tři obdélníky jsou u sebe.

Postup25

Ještě jeden příkaz bych ukázala a to je ROTATION, pokud nebude tento příkaz zaškrtnutý, zůstanou při rovnání obrazce tak, jak jste je namalovali.

Obecně platí, čím je vyšší číslo u příkazu rotation, tím mají obrazce větší možnost různě se otáčet a tedy lépe se srovnat.

PADDING - tento příkaz umožňuje zvětšit mezeru mezi jednotlivými obrazci, čím vyšší číslo, tím větší mezera 

9. SHEAR - tento příkaz umožňuje obrazce změnit v určitém úhlu. Stále pracuji se shlukem obrazců, klikla jsem na shear a dala mínus 30stupňů a takto se mi zakřivily. Zakřivovat (zkosily) je můžete horizontálně i vertikálně.

Postup27

10. EYE DROPPER TOOL - laicky řečeno je to nástroj, který vám zkopíruje design jednoho obrázku do druhého, nejlépe se to vysvětlí názorně.

Vždy musíte mít jeden obrázek, který splňuje alespoň jedno z následujících kritérii: je vybarvený jednobarevně, je vybarvený nějakým vzorem, barva linie je jiná než základní a nebo je tlustší či tenčí. A také musíte mít druhý objekt, kam chcete daný vzor aplikovat. Ikonku naleznete dole vlevo.

Já mám puntíkatý ovál a prázdný obdélník, chci puntíkatý vzor aplikovat na obdélník, proto využiju funkci eye dropper - ikonu vidíte zakroužkovanou.

postup: 1. kliknu na čtverec 2. kliknu na ikonu a najdu kurzorem myši na puntíkatý ovál  3. kliknu a obdélník je potom také puntíkatý

Postup28

Postup29

11. Shadow tool - pokud potřebujete vytvořit na vašem obrázku efekt stínu, tak právě shadow tool, ikonku najdete nahoře vpravo (viz kolečko)  Na mém obrázku jsem vybarvila ovál a aplikovala na něj stín a toto mi vzniklo. Stejně jako u dalších funcí i u stínu si můžete vše možné nastavovat. Můžete si nastavit barvu stínu, můžete aplikovat transparentnost, můžete různě nastavovat hloubku stínu.

Postup30

Designer edition software je tedy plný dalších šikovných nástrojů. Rozhodně stojí za to do něj investovat pokud pracujete s plotrem velmi často a pokud na něm vytváříte vlastní designy. 

oficiální video v AJ naleznete ZDE video porovnává klasickou a designer verzi - jen malé upozornění video bylo natočeno se starou verzí Silhouette studia, nová je tak čerstvá, že to nestihli přetočit

prima den

Katka

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel dvanáct a tři